Quotes na de wereldbeker jumping in Mechelen

Vrijdag stond de wereldbeker jumping op het programma van Jumping Mechelen. Maar liefst twaalf combinaties haalden de barrage waaronder twee Belgen namelijk Gudrun Patteet en Jos Verlooy. Gudrun strandde met Sea Coast Atlantic Z op een elfde plaats terwijl Jos foutloos bleef en de snelste tijd neerzette met Caracas. Maar dat was buiten de laatste starter gerekend. Roger Yves Bost reed zijn pijlsnelle merrie foutloos rond en won. De Duitser Holger Wulshner won op donderdag al de Grote Prijs Topsport Vlaanderen met BSC Skipper en zette tijdens de wereldbeker opnieuw een knappe prestatie neer met een derde plaats.

bosty-ereronde

Roger Yves Bost: ‘Mijn merrie is zeer snel dus ik wist dat ik het kon halen in de barrage. De hoogte vormt totaal geen probleem voor haar, ze raakt nooit het hout. Voor mij is het de allereerste overwinning in Mechelen. Ik kom hier nochtans al heel wat jaren, al van in het prille begin met Eric Wauters. Ik zou mij graag kwalificeren voor de finale van de wereldbeker. Ik heb al ongeveer een plannetje in mijn hoofd maar uiteindelijk moet het eerst nog allemaal gaan gebeuren. Op vlak van paarden heb ik wel enkele mogelijkheden. In Mechelen had ik naast Sydney nog twee andere paarden mee. Tesway de la Batia kreeg één fout in de Grote Prijs Topsport Vlaanderen en het andere paard Fromecs Liandy is echt nog heel groen. Het is mijn tweede concours met haar en met Tesway nog maar mijn derde. Met hen kijk ik dus vooral naar de toekomst.’

jos-verlooy-caracas

Jos Verlooy: ‘Ik ben heel tevreden met mijn tweede plaats maar als je zo dicht bij een eerste plaats bent, wil je natuurlijk altijd meer. Het was een moeilijke barrage, er werden veel fouten gemaakt. De hoogte en de lijnen maakten het best moeilijk. Ik ben er nu al twee keer dicht bij geweest met Caracas en ik ben nu al twee keer door Bosty verslagen. Toch is dit jaar een zekere bekroning geweest. Caracas is op de voorgrond getreden als mijn eerste paard. We hebben een super seizoen achter de rug. Het blijft toch de wereldbeker dus een tweede plaats is echt goed. Ik heb een goede week achter de rug in Mechelen. Farfelu de la Pomme haalde goede resultaten en over mijn nieuw paard Napa Valley ben ik zeer tevreden. We hebben dit paard drie weken geleden aangekocht. We zitten nu nog in de kennismakingsfase maar het ziet er zeer goed uit. Nu ga ik het iets kalmer aandoen in januari en in februari rij ik de Sunshine Tour in Spanje met de jonge paarden.’

holger-copy

Holger Wulschner: ‘Ik heb een goede week achter de rug in Mechelen. Eerst was er de zege met BSC Cavity in de Grote Prijs. Hij won vorig jaar de Riders Tour in Duitsland. Wij hebben hem aangekocht toen hij zes jaar was en hij is echt ons familiepaard. Een derde plaats in de wereldbeker is een mooi resultaat. Ik wil trouwens ook een pluim geven naar de parcoursbouwers. Zij hebben een mooie job gedaan. Als je twaalf combinaties in de barrage hebt, heb je een mooi aantal. Op die manier blijft het spannend en heeft iedereen nog een geldprijs. Ook de sfeer is hier top in Mechelen.’

 

Geef een reactie

