Niels Bruynseels wint Rolex GP Stephex Masters

Op vrijdag snelde Niels Bruynseels al naar de overwinning in de 5* prijs Topsport Vlaanderen met Gancia de Muze. Twee dagen later pakt hij nog straffer uit met Cas de Liberté door de GP Rolex te winnen. Dé topproef van het concours en tevens de grootste overwinning voor ruiter en paard tot nu toe.

Niels Bruynseels - Cas de Liberté

Na de overwinning op vrijdag vertelde Niels zeer bescheiden dat hij hoopte om te groeien tijdens de show. Dat dat een understatement was, bewees hij door in een barrage van twaalf de allersnelste te zijn. Het parcours van Uliano Vezzani was niet eenvoudig. Twaalf van de achtendertig starters haalden de barrage waarvan er slechts drie foutloos bleven in die barrage. ‘Ik probeerde gewoon zo snel mogelijk te zijn‘, aldus Niels. ‘Ik wist dat mijn tijd goed was maar ik wist ook dat er nog goede ruiters na mij kwamen. Zij zouden er ook voluit voor gaan dus moest ik alles geven.’ En dat deed Niels met de 10-jarige merrie Cas de Liberté. Hij nam de bocht naar de tweede stijlsprong op een voortreffelijke wijze en nam heel wat risico in de rechte lijn naar de STX stijlsprong. ‘Ik heb wel wat risico genomen‘, glunderde hij tijdens de persconferentie. ‘Maar het loonde en daar ben ik echt blij om. Ik ben blij met de vorm waarin mijn paarden de laatste weken verkeren. Het is een eer om grote ruiters zoals Steve Guerdat, Janne Friederike Meyer en Daniel Deusser te kloppen.’ Niels lijkt nu alvast in goede doen te verkeren in de aanloop naar het Belgisch Kampioenschap, een concours waar hij toch hoopt te scoren.

Niels Bruynseels groom jana

StephexMasters-NielsBruynseelsAudi

Daarnaast had Niels ook lof voor de organisatie achter de Stephex Masters. ‘Ik wil Stephan Conter bedanken dat ik hier kon deelnemen’, vertelt hij. ‘Het is een fantastische show.’ En die fantastische show leverde Niels ook enkele knappe prijzen op. De overwinning bezorgde Niels een splinternieuwe Audi A6 en een Rolex horloge. ‘We kunnen zo’n show niet organiseren zonder zulke sponsors‘, aldus organisator Stephan Conter. ‘Het is belangrijk dat zij erbij zijn. Zonder hen is er geen show.’ Conter prees ook nog parcoursbouwer Uliano Vezzani en kreeg ook nog lofbetuigingen van onder andere Joel Aeschlichmann, international sponsorship manager bij Rolex. ‘Voor ons als sponsor is het gemakkelijk om zo’n evenement te ondersteunen. We weten toch dat het op een topniveau georganiseerd wordt.’ De vraag of Stephex Masters of Knokke Hippique thuishoort in het rijtje van de Rolex Grand Slam, een prestigieuze wedstrijd in Aken, Spruce Meadows en Geneve, ontlokte alvast een glimlach bij Aeslichmann. ‘Wij zijn slechts sponsor en geen organisator. Wij laten de sportieve beslissingen dus over aan de mensen die er verstand van hebben. Maar als er ooit een uitbreiding van de Rolex Grand Slam zou komen, waarom dan niet?’ voegde hij er nog lachend aan toe.

NielsBruynseelsStephanConter

 

 

 

Een gedachte over “Niels Bruynseels wint Rolex GP Stephex Masters

Geef een reactie

