Jeroen Appelen is VLP Talent van het jaar

De 25-jarige Jeroen Appelen is dit jaar verkozen tot ‘VLP-talent’. De springruiter haalde het van Pieter Clemens en toonde zich een tevreden winnaar. ‘Het is best snel gegaan dit jaar‘, aldus Jeroen. ‘Ik werk al verschillende jaren als stalruiter voor de familie Bijloos. Ik heb die paarden opgeleid en nu plukken we daar de vruchten van. Dat zie je aan paarden zoals Filesto, Aikido en Wildcard. Ik hoop dat ik dat kan verder zetten. Dat zal stap voor stap gebeuren. Het is de bedoeling dat mijn toppaarden bij mij blijven maar je weet zoiets nooit. Je moet ze ook gezond kunnen houden, het hangt van veel factoren af. We doen ons uiterste best op dat vlak.’

Jeroen VLP

Jeroen neemt zijn trofee in ontvangst tijdens Jumping Mechelen.

Jeroen wint een trainingspakket van 7.500 euro en wil dat bedrag spenderen aan lessen. Jeroen is zeer blij dat hij voor Stal Bijloos kan werken. Als stalruiter krijgt hij dan ook heel wat verschillende paarden onder het zadel. ‘Alle paarden die ik rij, verschillen qua karakter‘, vertelt Jeroen. ‘Filesto is bijvoorbeeld zeer hevig. Aikido heeft veel vermogen, is voorzichtig en heeft best wat bloed. Als ik echt mag kiezen, ga ik voor een paard met wat bloed maar het maakt niet echt uit. Ik ben met jonge paarden begonnen en heb dat zo opgebouwd. Alles wat ik kreeg, reed ik ongeacht hun karakter. Je moet met die paarden verder en voor mij is het dan belangrijk om een klik te krijgen met dat paard. Ik ben al blij als ze erover gaan en mee kunnen doen‘, lacht hij.

Jeroen Appelen - Aikido Z

Jeroen met Aikido Z tijdens FHE Beervelde 2015.

Maar de ambitieuze ruiter is niet naar Mechelen gekomen om gewoon mee te doen. Tijdens de 5* wedstrijden kan hij op Aikido en Filesto rekenen. Zaterdagavond startte hij al tijdens het VLP Vlaams Kampioenschap en kreeg hij 8 strafpunten met Wildcard. ‘Iedereen komt hier om te winnen. Ik wil natuurlijk wel in de prijzen vallen maar we moeten eerst alles rustig bekijken‘, aldus een nuchtere Jeroen.

Jeroen Appelen - Wildcard

Jeroen met Wildcard tijdens het VLP Vlaams Kampioenschap 2015.

Een gedachte over “Jeroen Appelen is VLP Talent van het jaar

Geef een reactie

